Sunday, February 24, 2008

macam2 hal

i've been blog hopping like bertahun2 sudah....
i've been in this blogging world jugak sudah bertahun2...
sapa2 yg kenal aku jugak bertahun2 will know pasal nih...

to date, i have 13 blogs already, tapi, kerana sesuatu & krn nak mulakan hidup baru, i've deleted all of it... i deleted each one with tears...

setiap satu, cerita pasal lain2... pasal my best friends, pasal my life, pasal my family..

i am a loner... susah aku ni nak luahkan what i feel kat org2 yg aku sayang...sbb aku x mo serabutkan kepala derang...
dari zaman kena wat html code sendirik...sampai la zaman main drag2 je nih... sumenya aku dh immune sgt dgn dunia blogging nih....

my rakan se blogger... ala2 rakan seperjuangan pun, hanya few je yg masih setia memblogkan diri... ada lah lam 2-3 org compared to 12-13 org zaman kat uni dulu... we started blogging around tahun 1998 cam tu lah...
tgh gila coding... biasa la.. amik MIS... konon2 pro lah... bdk course lain tgk cam tercangak2..hahahah! kejam kan?

tapi, best wooo..... siap share ngan lecturers lagik...
lecturer siap tumpang sekaki ngan sume entry kitaorg...which reminds me to jenguk my fav lecturer punyer blog jap lagik..
tak payah nak append gamba bagai... sumenya based on entries...
bukan senang bdk MIS nak layan writing k? but yes, my batch is.. sangat best oh kay!

and today, what makes me wanna blurbs bout this whole blogging world nih?
because, sorry to say, ramai yg memblog sbb glamour..yes, sume org ade reason tersendiri kan?
but, mcm x adil.. sbb....


korang kena sedar... ade org buat kita mcm idol just by reading our stories..
ade org gain strenght just by reading pur entry...
ade org yg kita x penak tau pun wujud jadi sahabat paling setia just by leaving very motivational comments...

jadi, kalau glomour is the sir name...
dat will definitely lead to un healthy competition... which leads to fake stories...fake entry...fake facts...
but again, blog korang kan? suka korang lah....
and, this is my opinion... blog aku..suka aku lah kan?


i am a silent reader EVERYWHERE...
i hop to one blog to the other...
i follow through a lot of love stories...
i update a lot of people's life....
i LEARN from it...

dats the main reason y i am quite upset with people dat have such intention...
kenapa blog? sbb org lain blog?
tak sesuai ok...

i linked my 'confirm jenguk' hari2 kat my link list itu..
tapi, i have thousands more link in my fav... why i didn't link them...?? sbb derang x kasi...penah aku link kat blog lama dulu.. derang soh kuarkan...
aku paham... www ni sangat luas... mayb derang tak nak sesapa terguris...

tapi, kalau boleh pls la...
manusia ni, hidup ade jatuh bangun nya...
kalau citer ko tu... asyik di atas jer, alhamdulillah...
masalahnya, ko x ngaku ur real life...again, hak you...
but, don't bitch bout others life lah... KEJI tau...
kutuk belakang2... bengong lah...

kesian my blogger friend tau...
dah la minah tu lurus bendul...
ikut la blog minah ni...
siap kagum lagik...
"gaji dia kecik kan kak... alhamdulillah...hidup dia mewah...tapi, nape dia x nak balas email saya eh? dia x kawan ngan org yg blog x glamer eh?? saya nak sgt kawan ngan dia tau....dari entry dia...org lain, dia leh pulak jumpa...tapi, derang blogger glamer lah..."
tu la dik.. akak dh cakap.. bukan sume org sama.. bukan sume org jujur...

No comments: