Wednesday, January 30, 2013

A cat situation



I am a cat lover. My mom address me as the Minister of Cats.
Ayu and cats macam ada aura tarikan. Kat mana-mana tempat ada cats sure akan kerumun diriku ini.
Setakat kedai makan, agak normal kan? But if tahap jalan2 kat neighbourhood tetiba tengok belakang ada kucing ikut jalan sama. Acaner tu? Haha.....
Sebab tu, masa Ayu ada kucing dulu, nak balik kampus adalah sesuatu yang sangat payah. Bukak kereta nak masukkan barang, siap sekor dua dah ada dalam kereta. Tak nak keluar cara halus tu.... geram tul. But very cute.


Sampailah bigD lahir, we still have cats but sangat restricted their area. Tak bebas macam biasa. They are very ok with the new rules all, but sometimes, semua macam curious nak tau apakah or siapakah yang new member yang semua orang tatang tu? So, if we all bawak bigD keluar jalan2 petang dalam stroller, berebut2 semua menyambut. Hahaha.....
So anyways, after a very heart breaking incident, Ayu serik untuk bela cats dah.
Ayu rasa, Ayu pernah coretkan kat blog ni pasal cerita ni... tak berapa pasti, but I tak boleh nak cerita lagi lah. Sedih ooooo....
Jadinya, rentetan dari semua tu, baru2 ni.. ada la seekor kucing ni... sentiasa ada in front of my house. Macam biasa, Ayu buat tak reti je. Dia tak lari pun... bila Ayu sapu depan porch, dia will usha me from outside the gate.. if Ayu keluar to buang sampah, dia will come near by giving me a very manja look.
Ayu cakap kat dia.. "sorry lah, i dont have food for you. Dah lama rumah ni tak ada kucing.."
Dia datang dekat and golek2 manja...
Cairrrrrrrrrrrr....... T______T


Since then, dia always tunggu Ayu before I'm off to work. Jadi macam theraphy pun ye jugak. I will siap awal and lepak kat luar just to spend some time with the cat. No specific name yet.. when i shout "kucccinnnnggg..." she will come. Haha.


So, now "kucing" is my hiburan pagi, my morning theraphy.
Nanti nak belikan dia food lah...
Owh no.... sudah terpancingkah diriku?

No comments: