Sunday, October 7, 2012

In denial....

Dah dua minggu dah.
Setengah bulan.
Lama ke?

Untuk certain cases mungkin lama.
But untuk benda yang terjadi to me, as tuan empunya diri.
It is sesuatu yang seakan baru sahaja terjadi.

Ternampak saya di mana2.. Laughing, chatting, smiling... Doesn't mean that I am ok.
I am just tyring to move on.

Musibah yang terjadi pada saya mungkin dianggap biasa atau normal untuk sesetengah pihak.

Sebagai manusia biasa, saya tak punya tempoh untuk bertenang pun. Ataupun membaik pulih diri.
(Selain waktu solat lima waktu)

Disamun malamnya, tak lelap langsung sepanjang malam itu dan keesokannya terus kesana kemari menyelesaikan isu siasatan, kad pengenalan dan sebagainya....
Menjelang Maghrib, badan terasa sakit, pedih... Tak sedap. Bergegas ke clinic dan ubat sekodi.
Pain killers... Sleeping pills....

Dek kerana saya ada majlis yang perlu diteruskan dan persiapan terbengkalai dek musibah yang melanda...
Diri digagahkan juga menyelesaikan semua dan apa yang patut.

Bersyukur ada insan2 disekeliling yang sanggup membantu.
Allah je yang dapat menolong.

Dan sejak detik itu....soalan "are u ok?" "U looked good...all ok?" Dan seumpamanya menghujani saya.

Seriusly... Terima kasih sekalung budi atas concern tersebut.
Maafkan saya kerana tak tahu nak jawab atau react bagaimana.

Dan keadaan diri yang dilabel emo (memang betul lah tu) menambah perasaan sensitive yang ada. Nice.

So anyways, I managed to pull it off to everyone that I AM OKAY.
On the outside.

Inside.
Cemana nak explain eh?
Sesiapa yang pernah melalui trauma sure tau lah.

No point explaining.

Alhamdulillah berkat menelan double dosages of pain killers, majlis berjalan lancar. Syukur....

Ada hiccups of course, no one is perfect.
Jadi, from the bottom of my heart, saya mohon maaf bagi pihak diri saya dan juga keluarga saya untuk sebarang kekurangan yang terjadi.
Yang baik itu datang dari Allah SWT dan yang buruk itu dari kami sendiri.

Usai majlis, mengemas rumah. Dan bermacam detailing yang lain. Esoknya cuti digunakan sehabis baik untuk meneruskan mengemas dan sebagainya.

Keesokan harinya.. Bermulalah episode baru saya bekerja.

Felt like a different person.

Sangat strange.

Istighfar. Selawat. Zikrullah.

Dan sehingga hari ini....
Saya masih indenial.

Saya rasa saya kuat.
Saya rasa saya dah overcome the trauma.

Hakikatnya, saya lemah dan masih traumatised.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

norh said...

setuju..rumah saya dipecah masuk sebelum raya..sampai sekarang teringat2 lagi..

Unknown said...

insya allah,...semoge baek2 saja...

Dee said...

i know u are a strong person in and out..bertabahlah...mengadulah pada Yang Esa..moga diri akan dpt lebih ketenangan..