Tuesday, April 17, 2012

Tropical Herbs Post Natal Care (AMWAY)

Entry khas buat ibu ibu mengandung yang masih mencari set bersalin yang sesuai...
I know, saya belum punya pengalaman sendiri untuk bercerita tetapi, kakak saya dan ramai lagi saudara serta rakan-rakan rapat saya yang sudah menggunakannya.

Kalau mereka tidak berpuas hati, mustahil saya menulis entry ini.
My purpose is only one, to help other women out there. (",)

Straight to the point lah ye.

Set bersalin keluaran Amway ini, or nama dalam catalog nya ialah Tropical Herbs Post Natal Care ini mengandungi 10 items di dalamnya.

1.   Lepas Bersalin 1(After Birth 1) dan Lepas Bersalin 2 (After Birth 2). - pil
2.   Herba pembersih wanita.
3.   Herba mandian.
4.   Minyak urut herba.
5.   Campuran Peramping Perut.
6.   Bengkung.
7.   Herbal tea.
8.   Campuran penenang.
9.   Minyak bayi.
10. Campuran penghangat badan.

From my love ones, I understand pregnancy adalah masa yang sangat istimewa dalam hidup setiap wanita. Makan dengan baik dan menjaga patut dan tenang adalah sangat penting sebab boleh membekalkan keperluan pemakanan bayi.

Jadi, penjagaan dalam pantang ni adalah sama seperti yang penting kerana ibu baru memerlukan untuk mendapatkan semula tenaga dan daya hidup ibu itu sendiri, serta penjagaan untuk bayi yang dilahirkan.

Dalam kebanyakan kebudayaan Asia, tempoh berpantang ialah masa apabila ibu-ibu baru yang dipelihara kembali kepada kesihatan, biasanya dengan gabungan makanan yang dipilih khas, herba dan amalan tradisional yang lain. So, cara jaga masing-masing selalunya kita akan follow macam mana mak kita jaga kita.


Dua jenis penggunaan.
Untuk penggunaan lisan:
Teh herba, Selepas Kelahiran 1 dan Selepas Kelahiran 2

Untuk Kegunaan Luaran:
Douche Herba, Mandian Herba, Minyak Urut Herba, Minyak Bayi, Firming Blend herba, Memanaskan Blend herba, dan Menenangkan Blend Herba.


Ok. Apa kebaikan Tropical Herbs Post Natal Care ni?

  • Satu penyelesaian yang lengkap herba untuk membantu ibu baru mendapatkan semula susuk tubuh, dalaman dan luaran, cepat dan mudah.
  • Mempunyai 10 komponen herba yang digunakan dalam tempoh 44 hari untuk penjagaan lengkap dan pemulihan ibu-ibu baru selepas bersalin. Termasuk bengkung.
  • Rumusan tropika yang mengandungi herba yang telah digunakan secara tradisional oleh orang Cina, India, dan Melayu untuk membantu dalam pemulihan ibu baru semasa bersalin.
  • Lengkap dan mudah. Menawarkan penyelesaian yang mudah. Semua yang anda perlukan ada dalam pek ini. Penyediaan minimum diperlukan kerana semua produk adalah pra-diukur dan sedia untuk digunakan.
  • Tiada warna perisa, tiruan, atau bahan pengawet tambahan.
  • Menggunakan kapsul sayur-sayuran. Minyak yang digunakan adalah berasaskan tumbuhan. Jadi ianyasesuai untuk vegetarian dan mereka yang mempunyai sekatan agama.
  • Pengeluar herba yang berwibawa dalam pengeluaran produk berasaskan herba, syarikat ini fulfills the Biro Pengawalan Farmasuetikal Kebangsaan/Drug Control Authority (BPFK/DCA) criteria for Good Manufacturing Practices (GMP).

Harga retail kalau bukan ahli Amway ialah RM 308 satu set  (updated as at 17th April 2013).

Tapi, bagi yang berminat membeli melalui HotRacks, boleh email kan kepada siti.amiha.ayu@gmail.com dengan subject: Set Bersalin Amway dengan harga hanya RM 285.

Yes, saya dah kata, saya sekadar membantu. Siapa yang berminat, just email ok? Btw, kalau yang jauh dari Klang Valley (atau yang terpaksa Ayu post), I will use PosLaju services and I will inform you the postal charges nanti.

Follow HotRacks at their FB page: http://www.facebook.com/pages/Hotracks/127630524058126

Love, Ayu