Friday, August 20, 2010

Journal Ramadhan 1431H: Day 9


seperti yang telah saya war war kan dalam twitter page saya, saya adalah keluar lagi time break untuk misi pencarian barang2 buat kuih raya! woot! woot!

kenapa asyik sebut twitter je sekarang? sebab saya rajin and lebih selalu update kat sinun compared to fb and also this blog (owh sedih).
saya kecewa dengan FB la.. ada la yang saya tak puas hati. bukan dengan FB actually, dengan pengguna FB. but its ok.. i have twitter now. :P
(saya protect my tweet... if la..kot la.. nak follow me... lepas request tu, DM saya ye..if not i ignore.. ampun ampun..i have to do this.. yang rapat dengan saya tau lah kenapa)



i know Bake with yen ni famous gila dengan segala jenis barang untuk baking. from cakes to cookies and chocs.
when i say semua, i mean semua ok. dengan acuan nya.. dengan balang nya... let alone type of peanuts, choc chips and etcsssss...
melambak!

I've never been to this one yang di Chow Kit, but the one in Puchong pernah la..



masa sampai je.. masyaAllah! ramainya ooorraaaaanngg....
and bau kedai tu adalah wangi ye...
aternya, segala jenis tepung cheese chocs apa bagai ada dalam tu kaaann..
;)



ha hamiikk....
nak yang mana?
nak apa jenis??

pilih pilih......
(masa ni dah panic..sebab i wanted the small one.. mata nampak yang besor2 je...)



goings nuts with peanuts??
ngeh....

walnuts dia consider cheap..
paling ayu suka ada almond dah siap ground. ngeh ngeh...
ye ye.. walaupun saya konon feeling rajin nak buat kuih.. sifat malas tu masih jua terselit ssssssssiiikkiiiiiiiittttttttttttttttttt.
:P
(effect lebih nak cakap malas sangat sikit and rajin yang banyak sekarang.. Ya Allah! aku ke yang menulis ni? :P)



ni jer????
noooo.... ada banyak lagi.. tapi sebab manusia ramai.. i segan tau nak snap snap.. ni masa kat rak hujung2 tang orang kurang tu yang cepat2 ayu snap..lepas tu terus simpan camera and sambung cari barang....

moga misi kuih raya ku menjadi..
and moga misi kuih raya mak meghah pun menjadi.. ;)
aaamiiinn....


p/s: kalau nak oder tart nenas tu, just go to my ATS-Shoppe via this link or just click on the banner on each entry ni ye.
TQ.

Blurbings By,




BannerFans.com

11 comments:

Wawa~* said...

agak2... wawa ada chance x nak rasa kuih buatan tangan ayu? hehehe... all the best with the kuih raya project :)

lily lotus said...

haa..nak pergi jugak..!

Dee said...

rajinnya buat kuih raya..dee ntah bila nk dtg mood rajinnya..malas selalu..hahaha..

ratna said...

dari dulu nak pegi ke bake with yen kat chow kit sbb dekat..tp tak pegi2 pun.. good luck ayu for your kuih raya..

eLLy said...

amboi samapi ke chow kit ko mencari barag... memang popula kedai nie kan ;p

Liza said...

gigih buat kuih ke tahun nie ke ayu...

Mulan said...

oh kat Puchong pun ada ye ? tak tau pulak..

suffer8zine said...

meriah meriah , terbaekk yawww,

http://suffer8zine.tk/

Intan and The Boys said...

ibu kita every year memborong kat bake with yen kat chow kit tu. ohh...kat puchong pon ada eh?

memang barang2 dia murah la. sebab tu ibu kita sanggup turun dari perak nak memborong bagai tu. hehe.

adenium said...

ada gak ai temang kazen gi sini.. susah nau nak parking...
seb baik tak tegar.. skang gi bagus jer.. parking senang..hehehe

rasp said...

walla, kalo i gi mesti rambang mata nak grab itu ini...
sbb tu i tak buat kueh raya hahahahahaha *alasan org pemalas*